Om inte om fanns..

Kommande helg var det egentligen meningen att jag skulle vara i Danmark. Canis arrangerar seminarie i Roskilde med några av världens mest framstående tränare och jag skulle varit där. Skulle ha fått seminariet och boende betalt dessutom, via mitt exjobb. MEN. Dagen innan jag skulle boka plats, resa och boende blev jag erbjuden att komma på intervjun i Nyköping. Eftersom att tjänsten skulle ha börjat med introduktion förra veckan och sedan i Nyköping nu i veckan så ville jag inte riskera att börja med att behöva ta ledigt för att resa + att jag tänkte att jag nog lär ha fullt upp ändå – om jag får tjänsten.

Så jag väntade och väntade och dessvärre så tackade ju den behöriga läraren som var den andra kandidaten till positionen ja till jobbet och då var det för sent för Roskilde. Jag hade verkligen verkligen velat åka. Men det var ett val jag gjorde.

Om inte om fanns, eller rättare sagt om inte jag var en fattig student utan inkomst så hade jag dessutom åkt till Skåne i september för att debutera i lydnad med Fendi och ställt ut henne samma dag på Lunds BK.

Jag ska nog börja leva i en fantasivärld där jag nöjer mig med att låtsas att jag kan göra allt jag vill. I så fall ska jag gå Klickertränarutbildning nästa år, jag ska aldrig mer bli sjuk, jag ska bli uppringd av en läkare som kommit på ett magiskt ”anti-ridolycke”-piller som läker min rygg, jag skulle hitta ett jobb som tillåter en att utvecklas och växa + har en lön som gör att jag kan ha råd med clinics, kurser och tävlingar med vovvarna och jag skulle (kanske framför allt) kunna sova mer än fyra timmar på en natt så jag slipper vakna grinig och bitter och skriva gnällinlägg på min blogg.

Har nu varit vaken i tre timmar och är levande död, ska lägga mig i soffan och titta på film och krama mina underbara hundar och förhoppningsvis sluta vara bitter över livet…

Kommentera

