Årets skämt

Diagnos: Löparknä!

Jag började nästan skratta när Jonas sa det, några löparrundor har jag då rakt inte varit ute på. Men i kombination med min vanliga överrörlighet, ryggbesvär och överansträngning så har en lång sena som sitter från typ höften ner till knät blivit överansträngd/inflammerad.

Jonas ultraljudade knät, kollade menisker, ligament och annat trams man har i knäna men det var just denna senan som jag reagerade mest på. Laserbehandling av båda knäna och så lite knäckning av ryggen när vi ändå var igång. Nu blir det aktiv vila i en vecka, zon-salva på knäna och tänkatänkatänka på att inte sätta knäna i ytterlägen (när jag står rakt upp så böjs mina knän lätt bakåt, när jag ska vrida mig står fötterna kvar i backen medan kroppen vrider sig alltså är rotationen i knäna, inte gå med dragiga hundar eftersom att det blir ”rotationskraften” som håller mot då)

Nu blir det chillande och inomhusträning som gäller. Borde vara bra på en vecka, annars blir det väl laserbehandling igen!

Kommentera

