Makoyi

Nu börjar vi lära känna den söta elefantprinsessan som flyttat in här. Hon är väldigt go, tydlig i sitt språk, busig på unghundsvis, förnuftig, matglad.. och söt, sa jag det?! 😀

Här kommer en bildkavalkad som jag ärligt snott från Mys gömmor 😀

Har inte tagit så många bilder på henne själv än, men det kommer 😀

Uppdaterar med lite mer info:

Det är min kompis Mys hund som behövde någonstans att bo tills hon är redo att flytta till My och Dave i England. Jag sa att jag kunde ta henne förutsatt att hon kunde vara ensam hemma och att hon gick ihop med mina hundar. Än så länge har vi två lyckade ensamhetsstunder och en med kiss och bajs.

Makoyi är en tamaskan. En ännu ej erkänd FCI-ras, målet med avelsarbetet är att få fram en hund som ser ut som en varg men som inte har någon varg i sig (dvs inte hybrid såsom saarlos wolfhound etc). I receptet står siberian husky, alaskan malamute och schäfer bland annat.

4 thoughts on “Makoyi

  1. Åh så söt! Trodde hon var din egen när jag läste först. Har aldrig hört talas om den ”rasen” förut. 😀
    Hoppas det går bra i fortsättningen också.

Kommentera

