Självuppfyllande profetia

Förra veckan kände jag mig krasslig på onsdagen, gick och tränade iallafall och var både ännu mer krasslig och hade dessutom mycket mer ont i knäna efteråt. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag kanske skulle ställa in kursen på kvällen eftersom att jag inte mådde så bra. En tanke.. Vad händer? Jo, febern stegrar så det slutar med att jag ligger med tre tjocka tröjor och ullstrumpor under tjocktäcket i soffan och fryser som sjutton.

Nu i veckan så ringde Kate och sa att hon skulle till Skara i helgen. Jag hade helgträff med Hund- och kattetologin och skämtade om att jag skulle sjukanmäla mig. Vad händer? Jo, halsen sväller igen, jag får feber och mår skit.

Hallå, vem det nu än är som tjuvlyssnar: TÄNK OM JAG SKULLE VINNA EN MILJON OCH ALDRIG MER BLI SJUK!!!!

One thought on “Självuppfyllande profetia

Kommentera

