Tråkigt..

Området kring Fendis sårrand har svullnat upp och känns svampig, är väl antagligen en massa vätska därunder nu 😦 Ska ringa till Blå Stjärnan imorrn och se om man ska komma in och tömma. Dit måste jag ju ändå åka eftersom att jag behöver veterinärens påskrift angående kastrationen så jag får ut ersättning för förlorad avelsegenskap.

Blev inte lite sur idag när jag ringde för att kolla upp hur man anmälde ärendet eller om det skedde automatiskt. När jag satt på Blå Stjärnan och hon precis skulle lämnas in för operation så ringde jag till Agria och kollade upp mina försäkringsvillkor. Enligt handläggare jag pratade med så skulle jag få ut full ersättning från avelsförsäkringen förutsatt att det var ”livmoderssjukdomar med kliniska symptom”. Jag stoppade ut huvudet ur patientrummet och frågade vetten om så var fallet och det bekräftade hon. Idag när jag pratade med Agria igen så sa handläggaren att jag kanske kan få upp till 50% eftersom att hon inte har några registrerade avkommor efter sig. Hur kan då tidigare handläggaren säga att jag ska få ut full ersättning förutsatt att det är just ”livmoderssjukdomar med kliniska symptom”. Suck. Nu är ju inte pengar allt, men det var inte bara jag som skulle få av ersättningen och nu kommer ju alla eventuella pengar gå till att betala veterinärräkningarna och allt runtomkring, dyr telefonräkning, medicin, sårpyjamas mm mm.. Ja, ja. Återstår att se vad som händer till slut. Det är ju väldigt luddigt med ”upp till 50%” dessutom. Vad är det som avgör just det? Hoppas att pengarna täcker alla utgifter som blivit.

Ett till tråk är att hon är konstig idag, hon verkar inte ha ont direkt för hon är som sig själv i vardagen men hon klarar inte av att träna. Hon låser sig och tittar bort, precis som hon var första löpet. Hoppas att det bara är en fas..

3 thoughts on “Tråkigt..

  1. Men, nu får det vara slut på alla tråkigheter. Typiskt Agria måste jag säga, byt till Folksam. 😉
    Hoppas syrran blir bra snart. 😦 Kramar i massor!

Kommentera

