Långpromenad med bästisarna

I fredags begav sig flickorna och jag oss ut på en långpromenad med bästaste Emmelie & James. I närmare tre timmar var vi ute och gick, pratade och skrattade. Vi stötte på herr Herman Hermelin i en vedhög också, hej naturen!

Här kommer en bildkavalkad:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Emmelie har tagit bilden på mig och hundarna samt de på hermelinen 🙂

Jäkla surgubbe..

Var just ute på promenad med hundarna. Blir stoppad av en äldre man som säger att jag ska gå på Hindsbogatan med mina hundar istället. Jaha, säger jag. Varför då? Undrar om det är nått speciellt som händer där. Jo för där ligger redan skit som är så här stora (visar motsvarande en komocka med händerna) varje meter, svarar mannen surt. Ja, men då vill jag inte heller gå där. Titta där bara, säger mannen och pekar på en korv som ligger på en snöhög. Ja, men jag har bajspåsar till mina hundar. Då fnyste han och vände och gick.

Kom lite osökt att tänka på en rolig historia om en kvinna som lånade sin fisketokiga mans båt och åkte ut på sjön. I båten låg diverse fiskeredskap och så kom mannen som hade fiskerättigheterna till sjön farandes i en annan båt och stoppade henne och frågade om hon hade fiskekort. Nej, det hade hon inte. Då propsade mannen på att kvinnan skulle hoppa över i hans båt och så skulle han bogsera in hennes båt till land annars skulle hon bli anmäld för tjuvfiske. Kvinnan frågar hur det är möjligt då hon inte ens hade tänkt fiska. Jo, du har ju redskapen till att fiska, svarar mannen. Ja, men isåfall så kan jag ju anmäla dig för våldtäkt. Du har ju redskapen för det, kontrade kvinnan som fick fortsätta sin båtfärd.

 

jag ska bara..

Dags att sätta fart.. Eller ja, har fått 2 av dagens ”absolut måste göra”-saker avklarade redan, tagit en dusch och sen fastnat framför datorn. Är en segpropp efter en natt med på tok för få timmars sömn. Det var något mystiskt dunkande ljud två gånger i sekunden när jag skulle sova. Högst störande.

På schemat står städning (som alltid), hundpromenad (bambi på hal is), teckna lite och planera tidsram för exjobbet. Känns överkomligt (om man bortser från städningen då 😉 )