Allt börjar verkligen falla på plats nu, ryggen är lite stel men gör inte särskilt ont (okej, lite när jag diskade, men det är nog för att jag är allergisk mot att diska), fick nyss mail från kursansvarig på Antrozoologi-kursen att jag får högsta betyg på arbetet och satt och skrev över jul, nu har jag bara ett verklighetsanknutet fall att skriva så är 15 hp avklarade, skönt det!

Igår ringde A♥ och sa att han hade bokat in en tid för min julklapp – fick presentkort på antingen massage eller ansiktsbehandling, han sa också att han hade lagt till lite extra så att jag kunde få både och. Bortskämd flickvän? ♥

Igårkväll fick jag ett ryck och möblerade om här hemma. Mina fönster är inte täta och det har dragit kall luft på nacke och rygg när man suttit i soffan som innan stod framför fönstren. Likaså har min skärm stått för långt ner så att jag har haft en dålig arbetsställning när jag sitter vid datorn – inte bra.

Nu har jag bytt plats på soffan och arbetsstationen, överdelen på arbetsstationen är bortplockad så att datorn kan stå under skärmen så att den kommer högre upp. Det är en massa plock och pill kvar innan resten av lägenheten är anpassad till ommöbleringen, men jag är supernöjd 😀 Ska fixa lite mer i eftermiddag så kanske det kan komma upp bilder på hur lägenheten ser ut 😉

Om en halvtimme kommer Eva och Elin så ska vi käka lunch tillsammans och senare idag ska Emmelie och jag gå på promenad.

Tränade lite fotgående med Fendi häromdagen och jag måste verkligen stärka hennes sättande, hon är en fena på att ”fuska” och bara ta ett steg tillbaka istället för att faktiskt sätta sig ner. Man får vad man förstärker och det är verkligen nackdelen med att träna i en tjock vinterjacka – man ser inte hunden ordentligt om man inte vrider på sig. Fjärrdirigeringen tar sig riktigt fint, provade att lägga på två nya kriterier på en gång, både ny miljö och avstånd och hon satte skiftena perfekt ändå,  kör lite semirandom skiften för att hon inte ska få förväntan och börja fuska, har inte tillräcklig stadga än, men det kommer 😀

Nej, nu ska jag plocka undan alla mina krukväxter som står på köksbordet och ockuperar plats, så kanske det är dags att tänka på vad man ska äta också 🙂

Ha en underbar dag kära vänner, det ska jag ha 😉

Kommentera

