På väg…

Inja och jag sitter på bussen på väg till andra dagen med Ditte. Gårdagen lämnade definitivt mersmak även fast det kändes som att min hjärna till största delen bestod av snor 😉

Jag har valt att ägna våra tilldelade minuter till apportering och positionen i fotgåendet. Igår träffades vi mellan 18 och 21 så det blev bara ett träningspass. Inja gasar väldigt lätt upp sig så jag försökte ha både uppvärmningen och passet i en lugn och koncentrerad stämning eftersom jag inte vill ha henne i för hög aktivitetsnivå i apporteringen. Upplägget påminner lite om den träning vi gjort innan men med nyttiga tips och infallsvinklar från Ditte.

Klicka för gripande och fast grepp, efter några repetitioner släpp och backa undan lite, klicka för att hon håller kvar och följer efter.

De övriga deltagarna bestod av en jaktgolden, en kelpie, en briard, en border collie och en bracco italiano. Roligt med en så mixad grupp. Upplägget är ett ekipage i taget medan de andra tittar på, alla väljer själv vilka delar de vill fokusera mer på, Ditte guidar och tipsar och när ens träningsminuter är slut får resten av gruppen komma med input. Jag känner tyvärr att jag inte riktigt är pigg nog att hänga med i allt som sker men jag har insett att man kan inte alltid vara bästa versionen av sig själv. Kul och intressant är det iallafall 🙂

2 thoughts on “På väg…

  1. Men va roligt! Du har ju varit på kurs med mina två kompisar: pia med hifi och madde med nilla :)) är såååå avundsjuk, förstår att det varit fantastiskt!! :))

Kommentera

