LP 1 Kalote’s Fendi

Untitled-2

Kom på att jag glömt göra ett inlägg om att Fendi tävlat igen 🙂 En vecka efter debuten så åkte hon och jag tillsammans med min goda vän Madde och hennes två hundar till Elfsborgs BK och tävlade i lydnadsklass 1 igen, första pris, tredje placering och LP 1 blev resultatet 🙂 Så vårt motto ”JUST DO IT.” har minst sagt fungerat 🙂

Det var riktigt roligt upplägg på fotgåendet där alla vändningar kom på raken och sen halterna. Bra utmaning för många hundar som säkert är vana att blanda vändningar och halter. Det märktes på Fendi att hon inte riktigt hängde med på vad vi höll på med, min träningsfilosofi å det senaste har ju som sagt var knappt innehållit någon momentträning över huvudtaget, bara lite uthållighetsträning och i stort sett bara attitydsträning. Jag blev lite extra glad när en kvinna kom fram efteråt och sa att det var roligt att se oss, att Fendi såg så glad ut 🙂

1244203_10151567681965989_1357254390_oVi fick ingen rosett från Elfsborg så här återanvänds en bild från Eskilstuna istället 😉

Hittade den här bilden på EHDK’s hemsida:
Untitled-1

2 thoughts on “LP 1 Kalote’s Fendi

Kommentera

