Alla <3ans dag-träning

IMG_20140214_155827

Idag träffade vi Eleonor, Dio & Ozzy och Birgitta & Della på HallåHund för lite kvalitativ träning.

IMG_20140214_160446

Inja fick träna på tandvisning med tanken att hon inte ska bryta kontakten med mig trots att någon  pillar på henne. Omvänt lockande så funkade det. Eleonor sa åt mig att prova att räta mig upp och det klarade hon också. Bra att ha andras ögon som kan skynda på processen lite 😉

Fendi fick köra några skick till target och hon var lika peppig som förra fredagen. Varierade mellan klick och spring tillbaka för belöning samt klick och belöning ute vid targeten. Några hålla-halsbands-hetsningar och någon utan fysisk pepp men med Klara Färdiga.

Inja fick träna på att inte bry sig om kommendering och samma med Fendi sedan. Hade ingen riktig plan på vad jag och Inja gjorde under tiden vilket var lite slöseri, skulle ha fokuserat på fotpositionen bättre, Eleonor påpekade när Inja kom för långt fram.
Fendi fick också nonsenskommendering och sen övergick det till fokus på helomvändningar. Hon har haft päronsvängar där och jag har funderat på att byta från helt om höger till helt om vänster men E & B såg och sa: sänk tempot! Å så var problemet löst 😉

Innan vi gick fick Fendi prova två stycken klass II-apporteringar, bra fart men det behövs fokus på gripandet 🙂

Här är Hurttavästen på, Emma tjatade 😉 Den är dock lite för tät, kände mig varm trots att jag inte ansträngde mig så mycket. Men jag är ändå nöjd 🙂

IMG_20140214_160115

2 thoughts on “Alla <3ans dag-träning

Kommentera

