Discar säljes

Jag använder främst Latitude 64° Bite Opto-discar till mina hundar. Började Disc Doggandet med att köpa några ”vanliga” hunddiscar ( Fastback-discar), men när man har en hund med rejält klipp i, så är det att kasta pengarna i sjön eftersom att det går hål i dem så fort hunden biter i dem. Till och med min aussie, som inte har lika hårt bett som staffen, lämnar djupa tandmärken på Fastback-discarna.

Latitude 64° Bite Opto är en lättkastad disc med bra flygegenskaper och är tillverkad i en bitmotståndig plast som håller för hårda tag (självklart ska hunden aldrig få en disc som tuggleksak – discar är träningsredskap). Än så länge är de Latitude 64° Bite Opto-discarna jag har hemma oskadda och jag tycker att de därmed visar sig vara i samma klass som JAWZ-discarna jag tidigare använt.

Latitude 64° är ett svenskt företag och det känns självklart bättre att inte behöva importera discar från USA för att kunna träna mer än ett pass per disc 😉

2174-2

Jag säljer Latitude 64° Bite Opto för 149:- st eller 600:-/5 st (+ ev frakt, 55:- Schenker). Kontakta mig på lovisa@4fota.se för att beställa.

One thought on “Discar säljes

  1. Ping: Dags för Disc Dog |

Kommentera

