FREESTYLE SM

Idag gick 2012 års SM i Freestyle av stapeln. Inja och jag har under vår tävlingssäsong i klass III lyckats kvala in för att delta. Dessvärre har jag på grund av bebistillverkning mått väldigt dåligt och träningen har lyst med sin frånvaro. Efter vår katastroftävling i Hyssna i oktober har vi kört igenom programmet en (!) gång innan SM och det var tre dagar innan. Med de förutsättningarna blev min målsättning att bara vi kommer till start, håller oss på planen och jag inte svimmar så är jag nöjd.

Kontentan: Jag är jättenöjd. Det var vår, utan konkurrans, sämsta tävlingsprestation någonsin. Över halva programmet tyckte Inja att det var bättre att stå och skälla på mig istället för att lyssna på mina kommandon och jobba på. Men det gör inget. Vi har tävlat på SM! Något som jag verkligen inte ens hade drömt eller ens reflekterat över förrän Frida påpekade att vi hade chans att kvala till SM. Min lilla staffegris har inte bara ”provat att tävla freestyle” utan kommit så här pass långt. Helt fantastiskt! Helt klart värt fastän jag mådde som en överkörd bäver i stort sett hela dagen 😉

cats

Vi slutade på 15:e plats och fick fin rosett och ett måttbeställt halsband, fint bokstöd, en liten fickspegel och tre påsar RC-godis.

Imorgon är det dags är Agria Freestyle Elite Challenge. Vi har reserverat jumboplatsen då också 😉

Här är två bilder ärligt snodda från Jennie Hammarqvist:

737905_4527243411984_1401911857_o 741132_4527263932497_1447443723_o

4 tankar på “FREESTYLE SM

Lämna en kommentar